Self-care en zelfliefde gaan hand in hand met elkaar. Door de juiste self-care toe te passen kan je beter voor jezelf zorgen en gezonder leven. Het voorjaar is meestal de periode waarin we weer uit onze winterse bubbel kruipen en we langzaam het gevoel krijgen dat we meer energie hebben. Om je echt lekker fit te voelen zijn er meerdere self-care trucjes die jij dagelijks kan toepassen. Voed je lichaam bijvoorbeeld met producten die rijk zijn aan magnesium of vul je huidige eetpatroon aan met een vloeibare vorm, hierdoor bevorder je een goede werking van het zenuwstelsel. Ik zet hieronder een paar fijne self-care tips voor in de lente op een rijtje. Lees je mee?


3 tips om je dagelijks fit te voelen

Goed voor jezelf zorgen is belangrijk, hierdoor neem jij namelijk zelf de touwtjes in handen. Wil jij optimaal kunnen genieten van een goede gemoedstoestand en een energiek lichaam? Dan is het bijvoorbeeld belangrijk om je lichaam dagelijks te voorzien van de juiste voedingsstoffen. Liefdevol eten en gezond leven. Zo is het waardevol om je maaltijden samen te stellen met magnesium rijke ingrediënten, dagelijks voldoende te drinken (uitdroging zorgt voor een vermoeid gevoel) en de balans tussen energie-gevers en energie-vreters goed te bewaren.

1. Start de dag met een voedzame maaltijd (dat voldoende fruit en groente bevat)

Voorzie jouw lichaam in de ochtend van een maaltijd dat voldoende voedingsstoffen bevat. Maak bijvoorbeeld een groene smoothie met havermout, groene spinazie en fruit. Zo is het voor de gezondheid en vorming van je spieren en botten belangrijk dat je dagelijks het mineraal magnesium binnen krijgt. Eet gevarieerd of vul je huidige eetpatroon aan met magnesium in vloeibare vorm van het merk Floradix. Deze variant is geschikt voor vegetariërs en bevat daarnaast enkel natuurlijke ingrediënten (geen chemische toevoegingen – persoonlijk vind ik dit een groot pluspunt). Je lichaam van voldoende magnesium voorzien bevordert de werking van het zenuwstelsel en dit heeft een positieve invloed op je dagelijkse gemoedstoestand.

Tip: op de website van Floradix vind je meer informatie over het belang van het mineraal magnesium. 

Groene smoothie met peer en gember

2. Voorzie je lichaam van voldoende vloeistof

Je lichaam bestaat voor het grootste deel uit water en voor je algehele gezondheid, energielevel en gemoedstoestand is het belangrijk om dit gedurende de dag te blijven aanvullen. Drink je te weinig? Dan kan je dit bijvoorbeeld merken aan een vermoeid gevoel. Tip: plaats een volle kan/fles water of thee op je bureau of koffietafel, hierdoor word je er vaker aan herinnert om te blijven drinken. Overigens kan een kop thee drinken ook dienen als een mindful self-care moment om tot rust te komen, dat breng mij ook tot de volgende tip. 

3. Waak over je tijd en energie

Soms is het lastig om te bepalen waarom we het gevoel hebben dat we laag in energie zitten. Wat ontzettend waardevol kan zijn is om een  balans op te maken tussen energie-gevers vs. energie-vreters. Gun jij jezelf wel voldoende momenten waar je juist energie van krijgt? En zijn er niet te veel activiteiten, verplichtingen of mensen die juist (teveel) energie kosten? Tijdens deze Self Love Talk podcast leg ik je hier meer over uit en geef ik je tips hoe je zelf aan de slag kan. Waken over je tijd en energie kan ervoor zorgen dat je dagelijks lekkerder in je vel zit!


Dit vind je misschien ook interessant om te lezen: 10 tips om eenvoudig gezonder te leven

* Dit artikel is in samenwerking geschreven met Happylife PR en Floradix.

ONTVANG DE GRATIS ZELFLIEFDE PLANNER

Schrijf je in en ontvang de unieke gratis zelfliefde planner. Een waardevolle tool vol inspiratie voor een liefdevolle levensstijl, een dagelijkse checklist + een extra negatieve self-talk oefening. Geef vanaf nu prioriteit aan je geluk en gezondheid!

Ontvang de planner

Nee, bedankt!

Schrijf je in voor de Nieuwsbrief

Pin It on Pinterest

Share This